Home » Natură » S-a descoperit o nouă creatură gigantică ce teroriza animalele marine în timpul erei dinozaurilor

Publicat: 01.06.2017
Cercetătorii au identificat o nouă specie de reptilă marină care datează de acum 130 milioane de ani, cu o lungime de opt metri.

Savanţii au numit această specie Luskhan itilensis. Fosilele pliozaurului au fost descoperite pe malul fluviului Volga, lângă oraşul rus Ulyanovsk, în toamna anului 2002, dar abia acum a fost descrisă şi clasificată, scrie Live Science.

De asemenea, nu era cel mai mare prădător din genul pliozaurilor, precum erau rudele sale Pliosaurus funkei şi Liopleurodon, care se hrăneau cu prăzi de dimensiuni considerabile. Specia nou descoperită avea şi dinţi mai mici, ceea ce îi permitea să se hrănească doar cu cefalopode, precum caracatiţele, conform autorului acestui studiu, Valentin Fischer, geolog la Universitatea Liege din Belgia.

Craniul lui L. itilensis era lung (1,5 m), iar botul lui semăna cu cel al delfinilor de astăzi. Fischer precizează că „au evoluat convergent”, fenomen care apare atunci când două specii cu mod de viaţă similar evoluează pentru a avea adaptări similare.

Descoperirea lui L. itilensis arată că un număr divers de pliozauri trăiau în timpul Cretacicului timpuriu, chiar şi după extincţia în masă de la limita Jurasic-Cretacic de acum 145 de milioane de ani, despre care se crede că a a dus acest gen de specii aproape de extincţie. Conform acestui studiu însă, populaţia de pliozauri (cel puţin în această zonă), şi-a revenit după extincţia în masă de la sfârşitul Jurasicului.

Studiul a fost publicat pe 25 mai în jurnalul Current Biology.

O reptilă marină cu gât lung, care a trăit înaintea dinozaurilor, năştea pui vii