Home » Natură » Cea mai veche ciupercă din lume a fost descoperită într-o fosilă veche de 115 milioane de ani. Este considerată ,,o minune ştiinţifică”

Publicat: 12.06.2017
Cea mai veche ciupercă de pe Pământ din urmă cu 115 milioane de ani a fost descoperită de cercetători. Având doar 5 centimetri, experţii consideră că ciuperca a căzut într-un râu din nord-estul Braziliei şi a rămas prinsă într-o lagună, fiind acoperită de sedimente.

Ciuperca a trăit în timpul în care dinozaurii dominau uscatul şi pterozaurii cerurile, informează Mirror. Rămăşiţele conservate perfect au fost descoperite în nord-estul Braziliei, fiind o fosilă extrem de rară.

Descoperirea este extrem de importantă doarece fungii au fost o parte importantă a apariţiei vieţii pe uscat.  Ciuperca, denumită Gondwanagaricites magnificus, a căzut într-un rău şi a ajuns într-o lagună cu salinitate crescută. Aceasta s-a scufundat în apele sărate şi a fost acoperită de straturi fine de sedimente.

Dr. Sam Heads, din cadrul Universităţii din Illinois, a descoperit ciuperca în timp ce digitaliza fosile din formaţiunea Crato a bazinului Araripe. ,,Majoritatea ciupercilor cresc şi dispar în câteva  zile, faptul că aceasta este atât de bine conservată o face o adevărată minune a ştiinţei,” a afirmat Heads.