Home » Natură » Un studiu ajunge la un rezultat surprinzător: fecalele pescăruşilor distrug ecosistemele din apă

Publicat: 02.07.2017
Cercetătorii de la ”Duke University” susţin că cei aproximativ 1,4 milioane de pescăruşi din America de Nord prezintă un risc pentru integritatea ecosistemelor şi pentru calitatea apei. La baza problemei se află gropile de gunoi din care se hrănesc pescăruşii şi care abundă în nutrienţii care ajung în lacuri şi rezervoare de apă.

Scott Winton, cercetător în cadrul Universităţii Duke, susţine: „estimăm că aceşti pescăruşi transportă şi depozitează anual 240 de tone de azot şi 39 de tone de fosfor în lacurile sau rezervoarele din America de Nord prin intermediul fecalelor”.

Aceşti nutrienţi pot contribui semnificativ la dezoltarea exagerată a algelor care vor consuma oxigenul atât de necesar pentru susţinerea vieţii acvatice – un proces numit eutrofizare, susţine Science Daily.

Astfel, scăderea drastică a nivelului de oxigen şi toxinele algelor pot avea consecinţe catastrofale pentru ecosistem, marcând în special dispariţia multor specii de peşti şi a altor organisme care trăiesc în mediul acvatic. De asemenea, „oficialităţile Statelor Unite plătesc 100 de milioane de dolari în fiecare an pentru a face faţă acestui fenomen şi pentru a asigura ape curate”, dezvăluie Winton.

Şi mai grav este posibilitatea ca numărul de pescăruşi să fi fost subestimat. „Am estimat populaţia la 1,4 de milioane bazându-ne pe datele eBird Citizen Science, dar populaţia actuală poate fi chiar şi mai mare de 5 milioane. Acest lucru înseamnă că nutrienţii depozitaţi în lacuri sunt într-o cantitate mult mai ridicată”.

De asemenea, de menţionat este că nu pescăruşii în sine reprezintă cauza acestui fenomen, ci gropile de gunoi din care se hrănesc păsările şi care conţin hrană bogată în fosfor şi azot. Astfel, cercetătorii au efectuat studiul asupra a două depozite de deşeuri care se găsesc lângă două rezerve de apă potabilă – Lacul Jordan şi Lacul Falls, care alimentează regiunea Raleigh-Durham din Carolina de Nord. Aşadar, „în Lacul Jordan, spre exemplu, am descoperit că o populaţie locală de 49.000 de pescăruşi eliberează anual o cantitate de 1,2 tone de fosfor în apă”.

Printre soluţiile la această problemă se află reducerea numărului de pescăruşi şi izolarea gropilor de gunoi – ceea ce le-ar face inaccesibile acestor păsări.

Albatroşii – suveranii cerului şi ai valurilor