Home » Natură » Peşterile din Antarctica ar putea găzdui ”o nouă lume” cu specii necunoscute

Peşterile din Antarctica ar putea găzdui ”o nouă lume” cu specii necunoscute

Publicat: 13.09.2017
Sistemul de peşteri din subteranul stratului de gheaţă din Antarctica ar putea găzdui ''o nouă lume'' compusă din plante şi animale. În urma analizelor ADN prelevate dintr-un sistem de peşteri subterane din insula Ross, cercetătorii au descoperit prezenţa unor specii neidentificate.

Peşterile formate în jurul Muntelui Erebus au temperaturi surprinzător de crescute ce au dus la formarea gurilor de ventilaţie, astfel aburul vulcanic este transmis prin toată reţeaua de peşteri. ”Temperatura este relativ crescută în interiorul peşterii, în unele zone ajunge la 25 de grade Celsius,” a declarat Ceidweb Fraser, principalul cercetător din cadrul proiectului.

Newsweek relatează că echipa a prelevat probe de sol din cadrul celor trei vulcani aflaţi în regiunea districtului Victoria din Antarctica, cât şi din peşterile subglaciare aflate în Muntele Erebus.

Descoperirea acestora sugerează prezenţa diferitelor tipuri de muşchi, alge, artropode şi nematode. Acest fapt susţine ideea conform căreia peşterile aflate sub stratul de gheaţă pot susţine biodiversitatea.

În cadrul sitului de la Muntele Erebus cercetătorii au descoperit chiar şi urme de ADN a cărui sursă nu a fost identificată.  ”Rezultatele studiului ar putea sugera prezenţa unei specii necunoscute de animal sau plantă ce ar putea trăi sub gheaţa Antarcticii,” a declarat Fraser.