Home » Natură » Porumbeii pot distinge între conceptul de spaţiu şi timp

Porumbeii pot distinge între conceptul de spaţiu şi timp

Publicat: 08.12.2017
Porumbeii sunt capabili să facă distincţia între conceptele abstracte timp şi spaţiu, după cum fac oamenii şi maimuţele mari, conform unor experimente care arată că aceste păsări sunt mai deştepte decât se credea.
„Capacitatea cognitivă a păsărilor este chiar mai aproape de cea a oamenilor şi maimuţelor mari”, spune Edward Wasserman, profesor de psihologie experimentală la Universitatea din Iowa şi autor principal al unui studiu publicat luni în „Current Biology”.

„De fapt, aceste sisteme nervoase aviare au mult mai multe abilităţi decât sugerează expresia peiorativă: ‘creier de pasăre’”, spune el ironic. Pentru acest experiment, cercetătorii le-au arătat porumbeilor o linie orizontală statică, care apărea timp de două sau opt secunde, pe ecranul unui computer. Linia măsura uneori 6 centimetri lungime şi, alteori, 24 de centimetri. Porumbeii puteau alege între patru simboluri vizuale pentru a indica dacă linia pe care o vedeau era lungă sau scurtă sau dacă ea apărea mai mult sau mai puţin timp. Orice răspuns bun era recompensat cu mâncare. Oamenii de ştiinţă au complicat apoi testul prin afişarea liniei pe ecran, dar variind dimensiunea şi durata apariţiei acesteia. Şi au făcut acest lucru aleatoriu.

Citeşte continuarea pe Rador