Home » Natură » Când a dispărut ultimul ”unicron” de pe Pământ. Analizele realizate asupra unei fosile rescriu teoriile anterioare privind dispariţia mamiferului

Publicat: 28.12.2017
Craniul fosilizat al ultimului ''unicorn siberian'' care a trăit pe Pământ a fost descoperit de cercetători.

Timp de zeci de ani, cercetătorii au considerat că unicornul siberian a dispărut în urmă cu 350.000 de ani. Dar recent a fost descoperit un craniu conservat în Kazakhstan. După mai multe cercetări, specialiştii au ajuns la concluzia că mamiferul a trăit până în urmă cu 29.000 de ani, informează Science Alert.

Adevăratul unicron, Elasmotherium sibiricum, era uriaş şi semăna cu rinocerii din prezent, însă avea un singur corn uriaş în frunte. Conform unei descrieri recente, unicornul siberian avea în jur de doi metri înălţime, 4,5 metri lungime şi cântărea în jur de 4 tone.

Mărimile sunt asemănătoare cu cele ale unui mamut, însă în ciuda mărimii sale era ierbivor. Craniul a fost descoperit recent în Pavlodar, regiune din Kazakhstan. În urma analizelor, cercetătorii din cadrul Universităţii Tomsk au descoperit că fosila are în jur de 29.000 de ani vechime.

Conform formei capului, mamiferul ar fi fost un mascul, însă modul în care a murit este încă necunoscut. ”Probabil sudul Siberiei a fost un refugiu, unde rinocerii au putut rezista în decursul anilor, spre deosebire de ceilalţii membrii din aceaşi specie,” a declarat unul dintre membrii echipei Andrey Shpanski.