Home » Natură » Simpla metodă de a face diferenţa dintre o fosilă şi o piatră banală este să o lingi

Publicat: 11.02.2018
Chiar şi ochii antrenaţi ai paleontologilor se pot înşela în descoperirea unei noi fosile, pentru că în anumite situaţii poate fi confundată cu o simplă piatră din cauza deteriorării date de trecerea timpului. Din fericire, există o metodă rudimentară dar extrem de eficientă în a face distincţia: linsul.

Observaţiile de teren sunt complete dacă se folosesc mai multe simţuri decât văzul. O fosilă precum un fragment de os sau de cochilie poate fi uşor confundată cu o simplă piatră.

Ce o dă de gol însă este natura poroasă a fosilei, ceea ce face ca limba să rămână lipită de suprafaţa acesteia, scrie Curiosity.

Desigur, nu este necesar entuziasmul, dar ţine de gusturile fiecăruia. O simplă atingere a suprafeţei este suficientă pentru a determina textura fragmentului.

De asemenea, nu este singura instanţă în care geologii folosesc limba pentru a determina identitatea unui eşantion. Acelaşi lucru se procedează şi în cazul halitului (sarea), unde gustul sărat este o trăsătură particulară.

Descoperire paleontologică uimitoare: una dintre cele mai bine conservate fosile de Tyrannosaur a fost excavată din sud-vestul Statelor Unite