Home » Natură » Au supravieţuit divizării supercontinentului Pangaea şi trăiesc şi astăzi printre noi

Publicat: 22.02.2018
Gândacii sunt una dintre cele mai rezistente vietăţi de pe Pământ. Aceste insecte au apărut cu mult timp înaintea oamenilor pe planetă şi, probabil, vor trăi mult mai mult decât oamenii.

Dr. Thomas Bouguignon, profesor din cadrul Institutului din Okinawa, a realizat prima datare moleculară prin intermediul datelor genomice pentru a obţine cea mai clară imagine a istoriei biogeografice a gândacilor.

Conform Science Daily, gândacii au apărut în urmă cu 300 de milioane de ani, pe când masa Pământului era compusă din  supercontinentul Pangaea. Rezultatele obţinute în urma analizării fosilelor sugerează că majoritatea familiilor de gândaci au evoluat în timpul divizării supercontinentului.

Foto arhivă

”Rezultatele noastre sugerează că familiile existente de gândaci au evoluat în urmă cu 180 de milioane de ani. Divizarea supercontinetului a avut un impact important asupra biogeografiei gândacilor,” a declarat Bourguignon.

Specialiştii au utilizat genomii mitocondrici a 119 specii de gândaci (pentru datare, acestea au fost comparate cu 13 termite, şapte călugăriţe şi multiple alte grupuri). Estimările lor indică faptul că ultimul strămoş comun al gândacului a apărut în urmă cu 235 de milioane de ani.

Datorită capacităţii insectelor de a zbura, gândacii s-au împrăştiat în fiecare parte a globului prin intermediul mişcărilor seismice continentale ce au avut loc în timpul tranziţiei supercontinentului Pangaea.