Home » Natură » O proteină din laptele de ornitorinc ar putea ajuta în lupta împotriva bacteriilor rezistente la antibiotice

Publicat: 17.03.2018
Ornitorincii sunt creaturi cu o înfăţişare extrem de ciudată, însă o proteină ce se găseşte în laptele produs de aceste animale ar ajuta omenirea în lupta împotriva bacteriilor ce au dezvoltat rezistenţă la antibiotice.

Cercetătorii ştiu de câţiva ani că laptele de ornitoric are proprietăţi antibacteriene speciale. Conform ABC, acest lucru are la bază modul în care puii de ornitorinc se hrănesc.

Ornitorincii nu au sfârcuri, ci secretă laptele pe nişte perniţe pe care le au pe abdomen. Aşadar, atunci când laptele este secretat face contact cu murdăria şi bacteriile din jur. Recent, specialiştii au reuşit să descopere proteina ce face laptele animalului rezistent la bacterii.

După ce a analizat o probă de lapte de ornitorinc, dr. Janet Newman din cadrul Universităţii Deakin din SUA a reuşit să extragă proteina şi să o coaxeze într-o formă care poate fi utilizată pentru experimente cristalografice cu raze X. După identificarea structurii proteinei, cercetătorii au utilizat genomul ornitorincului  pentru a putea realiza o versiune sintetică a proteinei ce poate fi reprodusă la nesfârşit.

Forma cârlionţată a proteinei i-a făcut pe cercetători să o denumească ”Shirley Temple” deoarece aminteşte de părul creţ al actriţei. Forma este neobişnuită spun specialiştii, aceasta fiind şi principala caracteristică ce ajută la uciderea bacteriilor. ”Este o altă unealtă pentru tratarea infecţiilor bacteriene, având în vedere că unele dintre cele pe care le avem deja devin nefolositoare,” a declarat dr. Newman.