Home » Natură » Imaginea incredibilă cu aurora boreală suprinsă de un astronaut de pe Staţia Spaţială Internaţională – FOTO

Publicat: 19.04.2018
Unul dintre astronomii ce trăieşte pe Staţia Spaţială Internaţională a publicat o imagine uimitoare cu aurorele boreale de pe Pământ. Imaginile prezintă ''panglicile'' verzi ale aurorelor în timp ce soarele răsare în emisfera sudică.

”Răsăritul soarelui distruge aurorele din emisfera sudică,” a declarat astronautul american Ricky Arnold. După ce imaginea a fost publicată pe pagina de Instagram a ISS, NASA a decis că fotografia merită publicată şi pe site-ul oficial al agenţiei cu titlul de imaginea zilei.

Conform Mail Online, luminile sudice şi nordice sunt spectre de lumină cunoscute şi cu denumirea de ”aurore”. Există două tipuri de aurore boreale (apusul în nord) şi australis (apusul în sud).

Sursa: NASA

Frumosul fenomen natural al aurorelor boreale este de fapt rezultatul coliziunilor dintre moleculele gazoase din atmosfera Terrei cu particulele încărcate electromagnetic provenite din Soare. Variaţia de culoare a aurorelor boreale se datorează tipului de molecule gazoase implicate în această reacţie. Culoarea observată cel mai adesea are o tonalitate tipică de galben-verzui, fiind produsă de moleculele de oxigen situate la înălţimea de circa 96 kilometri.

Cele mai bune locuri unde poate fi observată sunt partea de nord-vest a Canadei, Alaska, Norvegia, Islanda şi nordul Siberiei. Aurorele australe nu sunt atât de vizibile precum cele nordice, datorită faptului că apar în mod concentrat doar în Antarctica.