Home » Natura » VIDEO ”Un nor uriaş” a apărut dintr-un pin după ce arborele a fost împins cu un buldoexcavator

Autor: Oana Bujor 05.19.2018
Un buldoexcavator se apropie de un pin în plin sezon al alergiilor. Este necesară o uşoară împingere a arborelui pentru ca un nor uriaş de praf galben să iasă din ramuri precum un nor toxic. Însă acesta este da fapt un nor de polen.

Polenul este o substanţă produsă de plante sub formă granulară ce conţine instrumentele ce permit plantelor cu seminţe să creeze gameţi masculini. Conform Live Science, polenul conţine celulele necesare pentru transferarea părţilor masculine dintr-o plantă către părţile feminine, compatibile, precum pistilul.

Momentul din videoclip a fost înregistrat în Millville, New Jersey, şi a fost vizualizat până în prezent de peste 3 milioane de ori. În timp ce unii au fost uimiţi de imagini, alţii au început să-şi scarpine nasul doar la gândul alergiilor

”Această scenă nu este neobişnuită,” a declarat Sheila McCormick, biolog din cadrul Universităţii din California. ”În general, majoritatea plantelor produc mult mai mult polen decât este necesar. De exemplu, un singur porumb produce între 2-5 milioane de granule de polen,” a adăugat ea.

Pinii, precum cei din videoclip, nu fac excepţie de la regula prezentată de biolog. Unele specii de pin produc aproximativ 2 kilograme de polen în câteva săptămâni.