Home » Natură » Încă o descoperire remarcabilă cu privire la fiorosul T. rex: nu doar membrele superioare erau mici

Publicat: 24.06.2018
De multe ori, dinozaurii, mai ales mult-cunoscutul Tyrannosaurus Rex, sunt ilustraţi ca fiind creaturi feroce, dar un nou studiu scoate la iveală o problemă majoră a imaginii clasice: limbile acestora erau scurte, înrădăcinate în mandibulă într-o manieră similară aligatorilor.

Cercetătorii de la Universitatea Texas, Austin, şi de la Academia Chineză de Ştiinţe au realizat descoperirea prin compararea oaselor hioide – oase care susţin baza limbii – la păsările actuale şi la crocodili cu cele ale dinozaurilor, scrie Phys.

Studiul a fost publicat pe 20 iunie în jurnalul PLOS ONE.

„Limbile sunt deseori trecute cu vederea, dar oferă indicii cheie cu privire la stilurile de viaţă ale speciilor extincte”, a precizat Zhiheng Li, autorul principal al studiului.

Procesul de comparare a inclus realizarea de imagini de rezoluţie mare a muşchilor osului hioid de la 15 specimene actuale, adică trei aligatori şi 13 specii de păsări precum raţe şi struţ la High-Resolution X-Ray Computed Tomography Facility din Texas. Specimenele fosile analizate, majoritatea din nord-estul Chinei, sunt de dinozauri mici înrudiţi cu păsările, precum pterozaurii şi un Tyrannosaurus rex.

Rezultatele au scos la iveală că oasele hioide a multor dinozauri seamănă cu cele ale aligatorilor şi crocodililor – scurte, simple şi conectate la o limbă care nu a fost foarte mobilă.

”Până acum, au fost reconsituiţi într-o manieră greşită”, a afirmat Julia Clarke, co-autoare a studiului. „În mulţi dinozauri oasele care susţin limba sunt foarte scurte. Iar în crocodilii cu oase hioide similare, limba este fixată de baza gurii”.

Cele mai mari mituri despre dinozauri au fost spulberate