Home » Natură » Roiurile de albine se dezvoltă mult mai rapid în oraşe decât în zonele agricole

Roiurile de albine se dezvoltă mult mai rapid în oraşe decât în zonele agricole

Publicat: 09.07.2018
Coloniile de albine se reproduc mult mai bine în sate şi oraşe decât pe câmp, dezvăluie un studiu recent.

Albinele sunt polenizatori importanţi, dar sunt supuşi ameninţărilor din cauza pierderii habitatelor, a schimbărilor climatice, pesticidelor, fungicidelor şi paraziţilor. Conform The Guardian, cercetătorii susţin că roiurile de albine din zonele urbane produc mai mulţi pui decât cele din regiunile agricole.

„Rezultatele studiului nu susţin că oraşele sunt o necesitate sau un habitat ideal pentru albine, ci doar că insectele se simt mai bine în oraşe decât în zonele rurale”, a declarat Ash Samuelson, doctorand şi principal autor al studiul din cadrul Universităţii din Londra.

Anterior, specialiştii au descoperit o varietate mai mare de albine în oraşe, iar studiul actual merge mai departe şi dezvăluie că populaţiile de albine sunt mai numeroase în oraşe. Specialiştii au colectat regine-albină din Windsor Great Park, în primăvară, pe care le-au amplasat în stupi pentru depunerea ouălor. Tinerele colonii au fost apoi amplasate în 38 de locuri din Londra şi Basingstoke.

Regina dintr-un roi poate depune ouă din care ies mai multe albine lucrătoare. Echipa a vizitat fiecare colonie în fiecare săptămână noaptea, pentru a număra albinele lucrătoare. De asemenea, au eliminat orice mascul pentru a imita tendinţele naturale de părăsire a stupului.

Specialiştii au determinat că mediul în care se afla colonia a influenţat rata de dezvoltare, rezultatele fiind similare pentru cele din sate şi oraşe. În cazul zonelor agricole, rata de dezvoltare fiind extrem de redusă.