Home » Natură » Dieta urşilor koala ar ucide majoritatea mamiferelor, însă genomul lor îi ajută să supravieţuiască

Publicat: 12.07.2018
Imaginează-ţi că ai putea mrosi sau linge o bucată de brânză şi îţi dai seama imediat ce valoare nutriţională are. Exact acest lucru îl pot face urşii koala atunci când aleg singura sursă de hrană: frunzele de eucalipt.

După secvenţierea genomului ursului koala şi determinarea genelor active din inimă, ficat şi alte ţesuturi, cercetătorii au descoperit că aceste animale şi-au extins considerabil numărul de papile  gustative. Conform Phys, animalele au o copie în plus a genei ce îi ajută să determine conţinutul de apă din frunze.

Aceste gene suplimentare ajută urşii koala să determine valoarea nutriţională a hranei. De asemenea, genomii conţin şi un număr uriaş de gene pentru detoxifierea toxinelor din frunze, susţin specialiştii.

Toate aceste abilităţi ajută animalul să găsească cea mai bună sursă de hrană, deoarece frunzele de eucalipt nu sunt bogate în calorii. Chiar şi aşa urşii koala nu au suficientă energie pentru a mai face alte lucruri, ei petrec 22 de ore pe zi dormind.

Datele genomice au dezvăluit modul în care sistemul imunitar al urşilor koala reacţionează la chlamydia, o bacterie ce se transmite pe cale sexuală. Informaţiile ar putea ajuta la dezvoltarea unui vaccin.