Home » Natură » O specie de reptilă a evoluat forţat pentru a supravieţui urganelor – VIDEO

O specie de reptilă a evoluat forţat pentru a supravieţui urganelor – VIDEO

Publicat: 04.08.2018
Vântul extrem de anul trecut din perioada uraganelor a avut o consecinţă neaşteptată asupra mediului.

Uraganele Irma şi Maria, unele dintre cele mai puternice din istoria Caraibilor, au dus la evoluţia rapidă şi forţată a unei populaţii de şopârle (Anolis scriptus). Mashable scrie că o mare parte din populaţia de şopârle ce a supravieţuit are membrele anterioare mult mai mari.

Aceste membre anterioare alungite au permis şopârlelor să se agaţe de suprafeţe în timpul uraganelor. „Selecţia naturală a favorizat aceste specii”, a declarat principalul autor al studiului, Colin Donihue. „Doar în astfel de cazuri extreme putem observa o schimbare pentru evitarea selecţiei naturale”, adaugă el.  Având în vedere frecvenţa şi intensitatea uraganelor, speciile sunt forţate să evolueze pentru a se adapta.

De asemenea, adaptarea la noile fenomene poate ajuta animalele să supravieţuiască şi în restul timpului. „În perioadele de zi cu zi, aceste membre i-ar putea ajuta să scape de prădători, pentru că le ajută să alerge mai repede”, a declarat Martha Munoz, biolog din cadrul studiului.

Rezultatele studiului au fost descoperite întâmplător în timp ce Donihue şi echipa sa numărau populaţia de şopârle înainte ca uraganul să ajungă în zonă. După uragan au observat o modificare a membrelor anterioare ale reptilelor