Home » Natură » Se plimba pe o plajă, când a descoperit dinţii unuia dintre cei mai mari prădători ai oceanelor ce a trăit în urmă cu 25 milioane de ani

Publicat: 10.08.2018
Dinţii unui gigant preistoric au fost descoperiţi pe o plajă din Australia. Fosilele aparţin unui rechin uriaş ce avea dimensiuni de două ori mai mari decât rechinul alb ce ajunge la 6,4 metri lungime.

Philip Mullaly se plimba pe o plajă cunoscută pentru abundenţa de fosile din Jan Juc, Melbourne, scrie Phys

„Mă plimbam pe plajă, căutând fosile, când am observat vârful dintelui. Am fost entuziasmat am ştiut că este o descoperire importantă pe care trebuie să o împart cu restul”, a declarat Mullaly.

Erich Fitzgerald, principalul curator al Muzeului din Victoria, a confirmat că era vorba despre un dinte de şapte centimetri lungime ce a aparţinut unei specii de prădător cunoscut cu denumirea de Carcharocles angustidens. Rechinul ce se afla în apele din Australia în urmă cu 25 de milioane de ani se hrănea cu balene de dimensiuni mici şi pinguini.

„Aceşti dinţi au o semnificaţie internaţională, deoarece reprezintă una dintre cele trei grupuri de dinţi de Carcharocles angustidens din lume, primii fiind descoperiţi în Australia”, a declarat Fitzgerald. El a explicat că majoritatea fosilelor de rechin din lume sunt reprezentate de un singur dinte, fiind extrem de rară descoperirea multiplilor dinţi asociaţi aceluiaşi rechin.

Acest fenomen are loc deoarece rechinii au abilitatea să-şi dezvolte alţi dinţi, ei fiind printre animalele ce pierd câte un dinte aproape în fiecare zi. În urma unei excavări demarate de Fitzgerald, alături de Mullaly şi o echipă de paleontologi, în zona sit-ului arheologic au fost descoperiţi 40 de dinţi de rechin. Majoritatea provenea de la rechinul uriaş.