Home » Natură » Un nou studiu sugerează că evoluţia îi poate favoriza pe cei ”leneşi”

Un nou studiu sugerează că evoluţia îi poate favoriza pe cei ”leneşi”

Publicat: 24.08.2018
Un studiu de amploare asupra fosilelor, bivalvelor şi gastropodelor extincte din Oceanul Atlantic sugerează că lenevia poate fi o strategie de succes pentru supravieţuirea indivizilor, speciilor sau chiar comunităţilor de specii.

Rezultatele au fost publicate recent în Proceedings of the Royal Society B de o echipă de cercetare de la Universitatea Kansas.

Analizând o perioadă de circa 5 milioane de ani din Pliocenul mediu până astăzi, cercetătorii au analizat ratele metabolismului a 299 de specii – sau, cantitatea de energie de care au nevoie organismele pentru a trăi – şi au găsit că acestea erau un indice de încredere în şansele de dispariţie, scrie Phys.

„Am găsit o diferenţă între speciile de moluscă ce au dispărut în ultimele cinci milioane de ani şicele care încă există şi astăzi. Cele care au dispărut tind să aibă un metabolism mai rapid decât cele care încă trăiesc”, a precizat Luke Strotz, autorul principal al studiului.

Cercetătorii susţin că lucrarea lor poate avea implicaţii pentru cunoaşterea speciilor care au cele mai mari şanse de dispariţie.

„Într-un fel, ne uităm la un indice pentru probabilitatea extincţiei”, a precizat Strotz. „La nivel de specie, rata metabolismului nu este singurul factor al extincţiei. Dar aceste rezultate arată că metabolismul este un element pentru posibilitatea dispariţiei. […] Studiul va duce la creşterea înţelegerii mecanismelor care stau la baza dispariţiilor şi ne va ajuta să determinăm posibilitatea ca o specie să dispară”, a adăugat Strotz.

5 aspecte care atestă faptul că evoluţia umană continuă