Home » Natură » Cele mai vechi animale de pe Pământ formau comunităţi mai complexe decât se credea anterior

Publicat: 23.09.2018
Un studiu aruncă o nouă lumină asupra primelor animale macroscopice: enigmaticele Ediacara biota, vechi de 570 de milioane de ani.

Fosilele din perioada Edicaran au o înfăţişare bizară care nu se aseamănă cu nimic din lumea de astăzi. Timp de decenii, cercetătorii au crezut că aceste fosile enigmatice aparţin unor organisme simple din punct de vedere ecologic. Totuşi, folosind o metodă din ecologia actuală, Simon Darroch de la Vanderbilt University şi echipa sa au aflat că aceste organisme se aseamănă mai mult cu animalele actuale decât s-a crezut anterior, scrie Phys.

Ediacara biota forma comunităţi complexe înainte cu zeci de milioane de ani de explozia din Cambrian. Creaturile trăiau parţial scufundate în ceea ce demult era fundul oceanului. Unele dintre ele să hrăneau cu materie organică suspendată, iar altele se hrăneau prin filtrarea materialului de pe fund. Câteva erau mai mobile.

Comunităţile complexe, aşa cum sunt definite de ecologia modernă, sunt cele care au specii care sunt în competiţie pentru diferite resurse sau specii care creează nişe pentru altele. Echipa a găsit că indiciile existenţei comunităţilor complexe se întind până la fosilele din Edicaran. Cu alte cuvinte, odată ce viaţa macroscopică a evoluat, a început să formeze diverse comunităţi ecologice.

Lucrarea, publicată recent în Nature Ecology & Evolution, a inclus compilarea a tuturor datelor cu privire la aceste fosile arhaice din literatura de specialitate, adăugând şi fosile din munca de teren a acestora din sudul Namibiei, acestea fiind unele dintre cele mai vechi fosile de organisme macroscopice din istoria vieţii Terrei.

O fosilă unică din Era Glaciară, perfect conservată, a fost descoperită în Canada