Home » Natură » Biologii au observat un caz rar în natură: O molie ce bea lacrimile unei păsări – VIDEO

Publicat: 02.10.2018
Aproape de miezul nopţii, biologul Leandro Joao Carneiro se afla în jungla tropicală din Brazilia când a observat o pasăre ce se odihnea. Însă creatura nu era singură, o molie se aşezase pe gâtul ei, iar trompa sa era amplasată în interiorul ochiului păsării.

O oră mai târziu, Moraes observă o altă pereche de acest fel. Conform Popscience, cazul nu este atât de rar, biologii au observat în mai multe rânduri molii sau fluturi ce beau lacrimile altor mamifere, ţestoase sau crocodili, însă ochii păsărilor nu sunt o sursă atât de comună de lichid pentru insecte.

Moraes este prima persoană care a observat molii în timp ce beau lacrimile păsărilor în Brazilia. Cazurile anterioare au fost observate în Madagascar şi Columbia. Moliile şi fluturii consumă lacrimile pentru a obţine o sursă de nutrienţi, deoarece lacrimile sunt bogate în sodiu şi proteine.

Conform biologilor, acestea se pare că nu oferă niciun beneficiu, dar nici nu fac rău păsărilor. Momentan nu este clar dacă moliile consumă rar lacrimile păsărilor sau dacă oamenii nu au reuşit să observe cât de des au loc.