Home » Natură » A fost detectată o erupţie vulcanică subacvatică produsă la o adâncime record

A fost detectată o erupţie vulcanică subacvatică produsă la o adâncime record

Publicat: 05.11.2018
În apropiere de Groapa Marianelor şi la aproape 5 kilometri sub nivelul mării, cercetătorii au descoperit dovezi ale unei erupţii subacvatice.

În 2015, cercetătorii au utilizat un robot submersibil sub apele aflate la nord de Guam. Conform NY Times, ei au încercat să analizeze partea sudică şi vestică a Gropii Marianelor. În locul descoperirii unei guri hidrotermale, ei au găsit un labirint spectaculoas din sticlă. Acesta este format din lavă  solidificată, produsă de o erupţie vulcanică subacvatică ce a avut loc la cele mai mari adâncimi, înregistrată de specialişti.

Cercetătorii au prezentat recent descoperirea unei erupţii vulcanice subacvatice ce are loc rareori. Conform lui Bill Chadwick, din cadrul NOAA: „Mare parte din ceea ce ştim despre eupţiile subacvatice, sistemele hidrotermale şi comunităţile biologice ce se dezvoltă în jurul lor sunt cunoscute din studiile realizate asupra sistemelor vulcanice străvechi”.

Peste 80% din erupţiile de pe Pământ au loc în oceane, însă adâncimea la care se află şi zonele izolate fac descoperirea lor dificilă. Anterior anului 1990, nicio erupţie subacvatică nu a fost descoperită. În prezent, chiar şi cu cele mai bune instrumente şi sisteme de exploatare au fost descoperite doar 40 de erupţii.

Iniţial, Chadwick şi echipa sa au realizat descoperirea cu ajutorul unui vehicul autonom numit Sentry. Camerele vehiculului au detectat că curgerile de lavă solidificate, din apropiere de Groapa Marianelor,  se întind pe aproximativ 7 kilometri şi au o grosime de 137 de metri.