Home » Natură » O ”fereastră în timp” arată insecte de acum 130 de milioane de ani prinse în chihlimbar chiar când eclozau

Publicat: 22.12.2018
Cercetătorii au descoperit mai multe insecte prinse în răşină acum 130 de milioane de ani. Mai interesant este că insectele au fost prinse în momentul în care ieşeau din ouă.

Descoperirea, publicată recent în jurnalul Palaeontology, demonstrează modul în care insectele folosesc o „unealtă” care le permite să spargă coaja oului, scrie Fox News.

„Structurile care fac eclozarea posibilă tind să dispară rapid odată ce insectele ies din ou, astfel că obţinerea dovezilor fosile în acest sens este un lucru excepţional”, a precizat Michael Engel, autorul studiului în comentariile date pentru The Sun.

Insectele au fost descoperite în chihlimbarul din Liban şi arată că insectele aveau aceeaşi tehnică de eclozare, cel puţin de la începutul Cretacicului (circa 130 de milioane de ani).

De asemenea, „demonstrează prin dovezi fosile directe că unele trăsături morfologice asociate cu eclozatul şi cu comportamentele de la baza acestuia au fost subiectul unui grad ridicat de conservare evolutivă”, conform abstractului acestui studiu.

Insectele au fost prinse de răşină atunci când mai erau legate de ouă. Este posibil ca acestea să fi fost într-un arbore, iar răşina a curs peste scoarţă, prinzând şi imortalizând evenimentul.

O piatră de chihlimbar descoperită recent are prinsă cea mai veche fosilă de pui de şarpe cunoscută