Home » Natură » Specie de pasăre din Siberia, găsită în zona Lacului Techirghiol – FOTO

Specie de pasăre din Siberia, găsită în zona Lacului Techirghiol – FOTO

Publicat: 26.12.2018
O specie siberiană de pasăre a fost observată de experţii din Constanţa, în zona Lacului Techirghiol. Nu este prima întâmplare de acest fel din România, ci a treia, dar este pentru prima oară când ornitologii au reuşit să şi fotografieze pasărea.
Conform Societăţii Ornitologice Române (SOR), Fâsa lui Richard (Anthus richardi), cuibpreşte în Siberia şi iernează în India şi în Asia de Sud-Est. Deşi este găsită rar, pasărea apare în mod regulat, în vestul Europei, de obicei toamna, între lunile septembrie şi noiembrie, scrie Mediafax.

Acum, Fâsa lui Richard (Anthus ricardi) a fost observată de directorul de conservare al Societăţii Ornitologice Române, Ciprian Fântână, într-o regiune foarte importantă pentru migraţia păsărilor – Lacul Techirghiol.

„Eram la Techirghiol într-un program de monitorizare a speciilor de păsări migratoare şi de apă. În timp ce număram călifarii, am observat o pasăre de dimensiuni mici care s-a ridicat în zbor de la malul apei şi care a scos un sunet care mi-a amintit de Anthus richardi. Din fericire am putut-o urmări cu luneta şi să îmi sau seama unde s-a reaşezat. M-am apropiat de locaţie şi după o perioadă relativ scurtă am reuşit să fac şi câteva poze ca să documentez observaţia”, a spus Ciprian Fântână.

Observaţia a avut loc pe 20 decembrie, şi în doar câteva zile, lacul Techirghiol a devenit un loc de întâlnire pentru biologii şi pasionaţii de păsări care au vrut să vadă pasărea.

Fâsele sunt de dimensiuni mici, cu o lungime a corpului care ajunge la maximum 20 de centimetri şi o greutate de 25 – 36 de grame. iar anvergur aripilor ajunge la 33 de centimetri. Sunt înrudite cu codobaturile, sunt extrem de circumspecte şi evită oamenii.

Aceasta reprezintă a treia observaţie a Fâsei lui Richard în România. Prima a fost în 1999 tot în judeţul Constanţa, la Histria şi a fost făcută de un grup de ornitologi maghiari, dar aceştia nu au fotografiat-o. Aşadar, observaţia nu a fost omologată de Comitetul de Rarităţi Avifaunistice din România. A doua observaţie a acestei păsări a fost realizată de ornitologul Daróczi J. Szilárd de la Grupul Milvus, pe 2 aprilie 2018, la Siclău în Arad. Acesta a reuşit doar să înregistreze sunetul emis păsării, fără să o fotografieze.