Home » Natură » Pe viitor, acele de la brazii naturali de Crăciun pot fi reciclate şi folosite în scopuri utile

Publicat: 05.01.2019
Pomii naturali de Crăciun pot fi reciclaţi şi transformaţi în vopsea şi îndulcitori alimentari cu ajutorul unui proces chimic de descompunere al acelor coniferelor, conform unui nou studiu al cercetătorilor de la University of Sheffield.

Brazii de Crăciun au sute de mii de ace care au nevoie de un timp îndelungat pentru a se descompune, comparativ cu alte frunze de copac. Atunci când putrezesc, emit cantităţi enorme de gaze cu efect de seră, care pot contribui la emisiile totale de carbon, potrivit Phys.

Cynthia Kartey, doctorandă la Department of Chemical and Biological Engineering din cadrul University of Sheffield, a găsit utilizări ale acestor ace, produse care pot fi realizate din compuşii chimici extraşi din frunzele coniferului.

Componentul principal (până la 85%) al acelor este un polimer complex cunoscut drept lignoceluloză. Complexitatea acestui polimer împiedică utilizarea acestuia în multe procese industriale. „Studiul meu s-a concentrat pe dezintegrarea acestei structuri complexe în compuşi mai simpli care pot fi valorificaţi, precum zaharuri şi fenoli, care sunt folosiţi în produse precum soluţii casnice de curăţat şi apă de gură. Rafinăriile pot folosi o metodă relativ simplă dar neexplorată de a dezintegra acele de brad”, a precizat Kartey.

Procesul este sustenabil şi nu creează deşeuri, deoarece produsele secundare pot fi utile în alte procese chimice industriale. „Pe viitor, copacii care ţi-au decorat casa în perioada festivă pot fi transformaţi în vopsea pentru a-ţi decora din nou casa”, a adăugat cercetătoarea.

Cum poţi menţine ramurile unui brad verzi pentru o perioadă mai lungă?

Unul dintre cele mai frumoase momente cu Toma Caragiu: ”Cum să împodobeşti bradul de Crăciun” – VIDEO