Home » Natură » Microbi extremi, descoperiţi la sute de metri sub podeaua Mării Japoniei

Microbi extremi, descoperiţi la sute de metri sub podeaua Mării Japoniei

Publicat: 21.01.2019
La sute de metri sub podeaua Mării Japoniei, unde temperaturile extrem de reduse şi presiunea intensă ar descuraja orice formă de viaţă, există o serie de microbi extrem de rezistenţi.

Cercetătorii au descoperit microbi aflaţi în interiorul granulelor de minerale, în timpul unei expediţii în bazinul Joetsu. Conform LIve Science, scopul iniţial al expediţiei era de extragere a probelor de hidraţi gazoşi.

După ce au examinat hidraţii colectaţi de pe fundul Mării Japoniei, cercetătorii au descoperit că în interiorul lor se aflau granule ale mineralului dolomit. Punctele negre de pe mineral anunţau, însă, o altă supriză, afirmă cercetătoarea Glen Snyder, profesor al Universităţii Meiji din Japonia.

Atunci când hidraţii erau suficient de mari, cu o lungime de aproximativ 5 metri, granulele de dolomit aveau o dimensiune de aproximativ 30 de microni. Cercetătorii au descoperit dolomiţii în reziduurile rămase după separarea chimică a hidraţilor în gaz şi apă.

Testele au arătat că în interiorul granulelor se află material genetic. Acesta reprezintă o concentraţie mare a materiei microbiene, scriu cercetătorii. Deşi se ştie că microbii trăiesc în jurul hidraţilor gazoşi, cercetătorii nu se aşteptau să-i găsească la adâncimi atât de mari. Atunci când microbii sunt sigilaţi în interiorul unui „mediu primar”, cercetătorii pot fi siguri că organismele au fost prezente în mod natural în zonă.

Microbii din oceane cantaresc cat 240 de miliarde de elefanti