Home » Natură » Moş Martin s-a trezit! Imagini cu un urs din Călimani ce tocmai a ieşit din hibernare

Publicat: 19.02.2019
Primăvara se apropie, o dovadă o reprezintă şi urşii care au ieşit din hibernare.
Imagini frumoase cu un urs abia ieşit din somnul de iarnă au fost postate pe pagina de Facebook a Romsilva.

Ursul a fost filmat într-o pădure din Parcul Naţional Călimani, într-o acţiune de monitorizare.

În România există una dintre cele mai dezvoltate populaţii de urs din Europa, aceste animale trăind în pădurile din zona montană a lanţului carpatic.

Urşii sunt animale omnivore, hrana lor fiind vegetală, dar şi de origine animală, de la peşti, cervide, mamifere mici, până la păsări sau ouă de păsări şi insecte.

Pentru a găsi hrană, urşii fac deplasări lungi, folosindu-şi toate simţurile dezvoltate. Având simţul olfactiv extrem de dezvoltat, aceştia detectează hrana de la câţiva kilometri distanţă. Urşii au fose nazale mari şi mii de receptori ai mirosului. Centrul mirosului din creierul ursului este de cinci ori mai dezvoltat decât al omului.

Pe parcursul verii şi toamnei, ursul acumulează mai multă grăsime necesară somnului de iarnă, când se retrage într-un bârlog. Metabolismul redus îi ajută să supravieţuiască iarna, când hrana este limitată.

Cu o suprafaţă de 24.556 de hectare, Parcul Naţional Călimani se întinde pe raza judeţelor Suceava, Mureş, Bistriţa – Năsăud şi Harghita, fiind casa a numeroase specii, inclusiv carnivore mari.