Home » Natură » Iarba este mai verde astăzi decât acum 20 de ani. La propriu. Programele de împădurire dau roade în sud-estul Asiei

Publicat: 10.03.2019
China şi India au plantat atât de mulţi copaci încât lumea este mai verde astăzi decât era acum 20 de ani. Cele două superputeri sunt două dintre ţările care poluează cel mai mult, iar noile păduri sunt rezultatul eforturilor de combatere a acestui flagel.

NASA a descoperit că regiunea s-a înverzit cu 5% în fiecare an, comparativ cu anii 2000, rezultând în mai mult de 5 milioane de kilometri pătraţi de „extraverde” – echivalentul pădurii amazoniene, scrie Daily Mail.

Dar cercetătorii precizează că această creştere în vegetaţie nu este suficientă pentru a acoperi daunele defrişărilor.

Chi Chen de la Boston University, care a condus studiul, a precizat că India şi China „sunt responsabile pentru o treime din înverzire, dar conţin doar 9% din totalul planetei acoperit de vegetaţie”. Înverzirea planetei a fost prima dată detectată la mijlocul anilor ’90 iar cu imaginile obţinute cu ajutorul instrumentului MODIS al Earth Observatory al NASA, procesul a putut fi analizat în detaliu.

Credit: NASA

China este responsabilă pentru un sfert din totalul creşterii vegetaţiei, dar are doar 6,6% din totalul terenului acoperit cu vegetaţie. India a contribuit cu o creştere de 6,8% a zonelor verzi.

„Atunci când înverzirea Pământului a fost observată pentru prima dată, am crezut că are drept cauză un climat mai cald şi mai umed şi fertilizarea de la dioxidul de carbon adăugat în atmosferă”, a precizat Rama Nemani, de la Ames Research Center al NASA, coautor al studiului.

Cercetarea a fost publicată recent în Nature Sustainability.

Nasul de cămilă: inspiraţie pentru împădurirea Saharei?

Pământul, atunci şi acum. Schimbări dramatice ale planetei, dezvăluite prin imagini incredibile de la NASA