Home » Natură » Mamuţii lânoşi au putut fi ”readuşi la viaţă” într-un experiment inedit

Mamuţii lânoşi au putut fi ”readuşi la viaţă” într-un experiment inedit

Publicat: 17.03.2019
Celulele mamuţilor lânoşi vechi de 28.000 de ani au început să arate „semne de activitate biologică” după ce au fost implantate în şoareci. Totuşi, cercetătorii spun că este improbabil ca aceste creaturi străvechi să reapară în urma acestui demers.

Studiul, publicat în Scientific Reports, detaliază modul în care un mamut conservat bine, găsit în 2011 în permafrostul siberian, a început să arate ceva activitate, scrie Fox News.

„Acest lucru sugerează că, în ciuda anilor care au trecut, activitatea celulară poate avea în continuare loc şi părţi din ele pot fi recreate”, a precizat Kei Miyamoto, membru al echipei care a condus studiul. „Până acum, multe studii s-au concentrat pe analizarea ADN-ului fosil şi nu dacă acesta încă funcţionează”, a adăugat cercetătorul.

Totuşi, existau diferite niveluri de deteriorare a ADN-ului, despre care cercetătorii au spus că „sunt comparabile cu cele ale spermei de şoareci”.

Deşi au fost observate unele urme ale proceselor biologice, deteriorarea elementelor din celule face ca mamuţii să nu poată fi readuşi la viaţă. „Am aflat că deteriorarea celulelor este foarte profundă. Nu am văzut până acum diviziune celulară. Trebuie să spun că suntem foarte departe de a crea un mamut”, a mai menţionat cercetătorul japonez.

Mamuţii lânoşi au dispărut acum mai bine de 4.000 de ani, iar unii savanţi cred că au murit din cauza schimbărilor climatice şi a oamenilor.

Un grup de cercetători doreşte să readucă mamuţii la viaţă prin intermediul clonării