Home » Natură » Un studiu arată cum trişorii sunt favorizaţi în natură

Un studiu arată cum trişorii sunt favorizaţi în natură

Publicat: 21.03.2019
Indivizii care au de câştigat în urma cooperării altora dar ei nu participă (trişorii) se ridică peste aceştia şi destabilizează relaţiile mutuale sau de simbioză. Deşi în teorie se ştia, acest lucru, nu au existat dovezi concrete care să ateste fenomenul.

O echipă de biologi de la University of California, Riverside, a găsit acum dovezi puternice. Având în vedere interacţiunile dintre bacteriile care fixează azotul, rhizobia, şi gazdele lor, plantele, cercetătorii au găsit că selecţia naturală în populaţiile lor favorizează bacteriile trişoare, scrie Phys.

Studiul, apărut recent în Ecology Letters, este primul care a scos la iveală genurile trişoare în populaţiile naturale şi arată cum selecţia naturală le favorizează.

S-au concentrat asupra populaţiilor din genul Bradyrhizobium şi plantele anuale native, Acmispon strigosus, în care aceste bacterii locuiesc. Cu cât numărul de beneficii pe care rhizobia le oferă plantelor gazdă, cu atât aceste bacterii sunt mai răspândite.

„Datele noastre arată că selecţia naturală favorizează trişorii şi susţine predicţiile că bacteriile pot depăşi defensivele plantelor de a evolua pentru a exploata gazdele”, a precizat Joel Sachs, profesor de biologie la University of California, autorul studiului.

Bacteriile din spaţiu se adaptează la condiţiile dure pentru a supravieţui