Home » Natură » Frumoase, dar fatale. Cele mai toxice flori din lume

Frumoase, dar fatale. Cele mai toxice flori din lume

Publicat: 28.04.2019
Multe dintre cele mai populare şi frumoase flori au şi o latură mai puţin plăcută: otrava. Totuşi, acesta este un mecanism de apărare care a protejat plantele de diferiţi dăunători.

Glicina (Wisteria)

Provenind din Orientul Îndepărtat şi introdusă şi în Occident, glicina poate avea multe culori, precum roz, mov, alb sau albastru, care sunt dispuse în ciorchine.

Dacă este mâncată, simptomele includ diaree, stări de vomă şi dureri abdominale.

Credit: Pixabay

Deşi fiecare parte din această plantă este otrăvitoare, seminţele sunt cele mai rele. Planta poate fi extrem de toxică şi pentru câini şi pisici, scrie Listverse.

Mătrăguna

Provine din Europa, sud-vestul Asiei şi nord-vestul Africii şi este plină de toxine. Efectele ingerării fructelor produse includ sete, uscarea gurii, delir, pupile dilatate şi iritaţii.

Credit: Pixabay

Poate paraliza terminaţiile nervoase în muşchii involuntari ai corpului, precum vasele de sânge, muşchii gastrointestinali şi în inimă.

Degeţelul

Plantele din genul Digitalis provin din Europa şi Asia. Toxinele lor provoacă probleme inimii. Toate părţile plantei sunt toxice, dar frunzele din partea superioară sunt cele mai periculoase, putând să ucidă cel mai rapid.

Credit: Pixabay

Delirul, halucinaţiile, stările de vomă, convulsiile, tremurăturile şi mai multe simptome sunt date de o singură muşcătură a unei frunze.

Crinul

Multe variaţii ale crinului provin din regiunile temperate ale Emisfere Nordice. Aceste plante sunt de obicei mai toxice pentru animale, în special pentru pisici.

Seva florilor poate cauza iritaţii ale pielii, iar ingerarea unor specii poate fi fatală.

Oleandrul

Planta, în anumite cantităţi şi condiţii, poate fi utilă în medicină pentru tratarea multor condiţii precum epilepsie, astm şi altele.

Credit: Pixabay

Dar dacă este ingerată în scopuri non-medicale, atunci va da dureri de stomac, dezorientare, leşin etc.

Azaleele

Acestea fac parte din genul Rhododendron şi sunt toxice, în special pentru câini şi pisici, dar şi pentru oameni, unde pot duce la comă sau chiar moarte dacă este ingerată în cantităţi suficiente.

Credit: Pixabay

Cele mai multe varietăţi provin din Asia, dar sunt cel puţin 26 de specii native în America de Nord.

Vâscul

Simptomele ingerării vâscului includ ameţeli, vedere înceţoşată şi diaree.

Grecii antici credeau că aceasta are puterea de a da fertilitate, iar scandinavii o considerau o plantă a păcii şi încheiau armistiţii sub ea.

Brugmansia

Numită şi „trompeta îngerului”, florile acesteia sunt extrem de otrăvitoare. Simptomele includ delir, halucinaţii, diaree, stări de vomă, paralizie şi chiar moarte.

Credit: Pixabay

Este o plantă nativă din America de Sud, iar acum toate speciile sunt considerate dispărute din sălbăticie, fiind cultivate ca plante ornamentale.

Cucuta

Provine din Europa şi Asia, fiind introdusă şi în America de Nord, Asia şi Australia. chiar şi consumarea în cantităţi mici poate fi letală.

Credit: Pixabay

Aceasta poate duce la probleme respiratorii şi în ultimă instanţă moarte.

Lăcrimioare

Această plantă conţine 38 de diferite tipuri de glicozide care afectează inima. În ciuda simptomelor severe, precum ameţeli, stări de vomă, dureri de cap, încetinirea ritmului cardiac şi urinare excesivă, otrava este absorbită lent în organism, astfel că este timp pentru tratament.

Credit: Pixabay

Planta se întâlneşte doar în Europa şi America de Nord, preferând climatele mai reci şi temperate.

O orhidee rara e pazita de politisti