Home » Natură » Un femur de sauropod a fost descoperit în Franţa

Un femur de sauropod a fost descoperit în Franţa

Publicat: 31.07.2019
Un femur aparţinând unui sauropd a fost descoperit de către experţii de la Muzeul de Istorie Naturală din Paris în situl paleontologic de la Angeac-Charente, din sud-vestul Franţei.

Paleontologii care au dezgropat acest femur din pământ au declarat că acesta are în jur de 140 de milioane de ani, 2 metri în lungime şi se află într-o condiţie excelentă. Ronan Allain, un membru al echipei care a făcut această descoperire, explică: „Putem identifica inserţiile muşchilor, tendoanelor şi cicatricile”. El a mai precizat că identificarea acestui femur este un eveniment remarcabil deoarece, în general, atunci când sunt identificate rămăşiţele unui sauropod, fosilele tind să fie fragmentate, notează The History Blog.

Situl paleontologic Angeac-Charente este extrem de prolific, fiind identificate  peste 7.500 de fosile de la un număr de 45 de specii de dinozauri de la începerea excavaţiilor în anul 2010. Pe lângă fosile întregi, oamenii de ştiinţă au descoperit 66.000 de fragmente osoase, precum şi plante fosilizate. Acest sit se află în regiunea Cognac, din sud-vestul Franţei, care în urmă cu sute de milioane de ani era o zonă mlăştinoasă, ideală pentru conservarea fosilelor animale şi vegetale.

Paleontologii de la Muzeul de Istorie Naturală din Paris lucrează în prezent la reconstruirea unui schelet complet de sauropod folosind fosilele recuperate de la situl Angeac-Charente, până în prezent având 50% din oasele necesare, recuperate de la mai multe specimene individuale.