Home » Natură » Peste 200 de reni au fost găsiţi morţi în Arhipelagul Svalbard

Peste 200 de reni au fost găsiţi morţi în Arhipelagul Svalbard

Publicat: 31.07.2019
Institutul Polar Norvegian a declarat că renii au murit din cauza reducerii surselor de hrană.

Institutul Polar Norvegian a anunţat că peste 200 de reni morţi au fost găsiţi în arhipelagul Svalbard. Acest număr se dovedeşte a fi cel mai negru bilanţ din anul 1978, atunci când populaţia a fost pusă sub observaţie, notează Science Alert.

Renii din specia Rangifer tarandus platyrhynchus din arhipelagul Svalbard au murit din cauza lipsei de hrană. „Este înspămâintător să găsim atâtea animale moarte. Este un exemplu clar al modului în care încălzirea climatică afectează natura”, a declarat Ønvik Pedersen.

Veştile sunt la fel de proaste şi pentru renii care au supravieţuit, oamenii de ştiinţă observând că aceştia suferă, la rândul lor, de scăderea cantităţii de hrană disponibile.

Renii sunt o specie endemică arhipelagului Svalbard, fiind specifici doar acestei regiuni şi sunt consideraţi foarte importanţi pentru ecosistemul tundrei. Astfel, o reducere seminificativă a efectivelor acestei specii se va traduce şi în modificarea echilibrului fragil al insulei, atât în cazul prădătorilor: vulpile arctice (Vulpes lago­pus), dar şi al speciilor cu care renii concurează pentru hrană.

Rapoarte anterioare, provenite de la Centrul pentru Cercetarea Dinamicii Biodiversităţii, din cadrul Universităţii Norvegiene de Ştiinţă şi Tehnologie, arătau că populaţia de reni se confrunta cu grave probleme în procurarea hranei. Astfel, din cauza încălzirii globale, care afectează manifestarea anotimpurilor în regiune, hrana renilor nu mai este acoperită de zăpadă, ci de gheaţă. Din această cauză, renii fiind forţaţi să consume alge marine pentru a-şi asigura necesarul de energie.

Ciupercile magice ar putea explica povestea lui Moş Crăciun şi a renilor zburători (VIDEO)