Home » Natură » Cercetătorii au creat un bioreactor care poate absorbi o cantitate de dioxid de carbon asemănătoare cu cea a 400 de copaci

Publicat: 20.09.2019
Hypergiant Industries a folosit inteligenţa artificială pentru a creat un bioreactor pe bază de alge.

Hypergiant Industries, un start up din Statele Unite ale Americii, a reuşit să creeze un bioreactor care poate absorbi o cantitate de dioxid de carbon egală cu cea absorbită de 400 de copaci, notează Futurism.

Bioreactorul, numit Eos Bioreactor, a fost proiectat cu ajutorul inteligenţei artificiale şi are un volum de 1,7 metri cubi în care sunt plasate alge. Prototipul creat de către Hypergiant Industries deschide perspectiva folosirii unor astfel de dispozitive în vederea combaterii încălzirii globale. Totuşi, până în prezent, nimeni nu a reuşit să identifice o soluţie prin care dispozitivele de captare a dioxidului de carbon să poată fi folosite la scară largă.

Bioreactoarele care folosesc alge sunt construite plecând de la ideea folosirii proceselor biologice în vederea captării dioxidului de carbon. În teorie, un astfel de bioreactor poate produce şi proteine care ar putea fi introduse în dieta umană. În prezent, un astfel de dispozitiv este folosit pentru a scădea nivelul de dioxid de carbon din aerul de pe Staţia Spaţială Internaţională.

În viitorul apropiat, după cum a declarat un oficial al Hypergiant Industries, schiţele după care acest bioreactor este construit vor fi făcute publice. O astfel de mişcare vine în speranţa în care, inginerii amatori sau profesionişti vor putea să îşi construiască singuri aceste dispozitive şi chiar să le îmbunătăţească.

„Acest dispozitiv reprezintă primul nostru pas în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de pe planeta noastră”, a declarat Ben Lamm, CEO-ul Hypergiant Industries.

Pădurile cu copaci modificaţi genetic ar putea avea numeroase avantaje, susţine un grup de oameni de ştiinţă