Home » Natură » ”Dragonul de fier”, pterozaurul care vâna peştii din râurile şi lacurile din Cretacic

Publicat: 12.10.2019
O fosilă de pterozaur a fost descoperită în statul Queensland din Australia.

Paleontologii au anunţat recent descoperirea unei fosile de pterozaur dintr-o specie nouă, pe care au numit-o Ferrodraco lentoni, „dragonul de fier”. Conform omenilor de ştiinţă, fosila a fost descoperită în statul Queensland din Australia, notează Reuters.

Oamenii de ştiinţă sunt de părere că acest „dragon de fier” a zburat în perioada cretacită, cu aproximativ 800 de milioane de ani în urmă, fizionomia acestuia fiind adaptată vânării peştelui.

„Fosilele de pterozaur sunt extrem de rare şi sunt adesea incomplete, asta deoarece oasele lor sunt goale în interior, iar osul cortical este destul de subţire”, a scris Adele Pentland, paleontolog şi doctorandă a Universităţii Swinburne.

Fosilele de pterozaur descoperite până în prezent sunt izolate şi fragmentate, în cazul lui Ferrodraco, oamenii de ştiinţă au descoperit un craniu parţial, cinci vertebre cervicale, bucăţi ale ambelor aripi şi 40 de fragmente izolate de dentare. Adunate, aceste fragmente compun aproximativ 10% din scheletul unui specimen complet. Totuşi, acestea oferă o serie de informaţii importante pentru oamenii de ştiinţă.

„Acest pterozaur ne oferă o înţelegere mai bună a pterozaurilor care au trăit în Australia în perioada mijlocie a Cretacicului”, a explicat Pentland.

Analiza fosilelor descoperite a arătat că Ferrodraco avea o întinderea a aripilor de 10,7 metri şi că era adaptat traiului într-un mediu forestier în aproierea suprafeţelor de apă. Acest dinozaur zburător trăia într-un areal pe care îl împărţea cu Australovenator, un dinozaur carnivor, şi cu Savannasaurus, un dinozaur ierbivor.

În mod curios, analiza a relevat că Ferrodraco era mai apropiat de speciile de pterozaurii din Anglia faţă de cei America de Sud. După cum au arătat studii anterioare, vertebratele din Australia erau apropiate de cele America de Sud.

Cel mai mic pterozaur din lume, descoperit in China