Home » Natură » Prima plantă din lume care face selfie-uri

Prima plantă din lume care face selfie-uri

Publicat: 16.10.2019
O ferigă este prima plantă din lume care face selfie-uri în urma unui experiment pus la punct în cadrul unei expoziţii dedicate vieţii în Pădurea Ecuatorială la Grădina Zoologică din Londra, arată BBC, citat de agenţia de presă Mediafax.

Planta care a primit numele Pete a făcut câte un selfie la fiecare 20 de secunde folosind energia pe care o produce. Pete este o ”Ferigă Mâna Maicii Domnului” sau ”Ferigă Părul Fecioarei”.

Oamenii de ştiinţă au remarcat capacitatea plantelor care preferă umbra de a produce energie considerând că orientarea acestei energii pentru a alimenta celule electrice ar putea revoluţiona tehnologia de monitorizare a vieţii sălbatice.

Scopul ultim al experimentului este să se dezvolte tehnologia prin care plantele ar putea să fie folosite pentru a alimenta camere video şi senzori amplasaţi în sălbăticie.

O pilă de combustie microbiană este un dispozitiv care poate converti energia chimică în energie electrică prin acţiunea micoorganismelor, în acest caz aflate în sol.

Plantele produc zaharuri şi oxigen din apă şi dioxid de carbon iar o parte din substanţele obţinute sunt transportate până la pământ unde microorganismele le descompun producând energie. Această energie este captată şi folosită pentru a încărca un condensator. În momentul în care condensatorul este încărcat acesta declanşează mecanismul care surprinde o fotografie.

Specialiştii au afirmat că tehnologia poate fi folosită pentru a monitoriza zone greu accesibile din pădurea ecuatorială, pentru a aduna informaţii legate de temperatură, umiditate şi rate de creştere a plantelor.

Mecanismul va fi supus şi unor teste în sălbăticie.