Home » Natură » Motivul ciudat pentru care oamenii de ştiinţă recomandă ca vacile să fie vopsite în dungi, ca zebrele

Publicat: 15.02.2020
Această metodă inedită poate să reducă numărul de muşcături de insecte.

Vacile joacă un rol important al industriei agroalimentare, acestea fiind o sursă importantă de carne şi lapte la nivel mondial, din această cauză, pentru fermieri o minimă bunăstare a animalelor se dovedeşte a fi importantă.

Muştele se dovedesc a fi o amienţare pentru sănătatea animalelor, dar şi o sursă de pierderi masivă pentru crescători, din această cauză, o echipă de cercetători japonezi a efectuat un studiu pentru a identifica o modalitate prin care această problemă ar putea să fie ţinută sub control. Soluţia pe  are aceştia au propus-o este inedită: vacile să fie vopsite în dungi, la fel ca zebrele, notează Real Clear Science.

Oamenii de ştiinţă au vopsit şase vaci cu dungi albe şi negre pe care le-au observat de-a lungul a trei zile. Ulterior, aceleaşi vaci au fost vopsite doar cu dungi negre, asta pentru a vedea dacă substanţele toxice din vopsea sunt cele care îndepărtează muştele. Rezultatele acestui experiment au fost neobişnuite: vacile care au fost vopsite în dungi albe şi negre au prezentat o reducere a comportamentelor asociate respingerii muştelor cu aproximativ 20%.

Credit foto: PLoS ONE

În prezent, în cazul fermelor industriale, crescătorii folosesc pesticide pentru a îndepărta muştele, dar conform cercetătorilor, folosirea unor vopsele non-toxice ar putea să aibă un efect mai bun şi chiar să reducă costurile.

Înainte de a începe să vopsim vacile, oamenii de ştiinţă sunt de părere că experimentul lor restrâns, în care au fost folosite doar şase animale, ar trebui să fie refăcut pe un număr mult mai mare şi pe o perioadă mai extinsă. Astfel, cercetătorii vor putea să confirme sau nu această metodă este sau nu eficientă.

Studiul a fost publicat în PLoS ONE.