Home » D:News » Admirati-i cat mai puteti: galeria fluturilor amenintati

Admirati-i cat mai puteti: galeria fluturilor amenintati

Publicat: 16.06.2009
Pentru ca dezechilibrele naturale nu par sa ierte nimic in calea lor, se pare ca si multe dintre speciile de fluturi sunt amenintate cu extinctia.

Un exemplu graitor este specia Maculinea arion sau Marele Albastru, a carei existenta este periclitata in mod indirect, prin disparitia furnicilor Myrmica sabuleti. De ce? Dupa ce eclozeaza si ajung pe pamant sub forma de omizi, reprezentantii acestei specii secreta substante chimice care ii fac sa miroasa precum furnicile. Acestea ii confunda rapid cu propriile larve si ii conduc in colonii, acolo unde, sub protectie, omizile isi petrec luni de zile hranindu-se cu larvele gazdelor. Dupa aceea, isi formeaza coconi, din care ies dupa doua saptamani, evadand din sanul familiei “adoptive”.

Dar acest truc al feromonilor functioneaza numai in cazul speciei de furnici Myrmica sabuleti, care, aflata in primejdie, reduce si sansele de supravietuire ale speciei dependente de ciclul prezentat mai sus. Si nu este un caz izolat. Zeci de alte specii de fluturi, inclusiv restul celor din familia Maculinea, sunt in pericol de disparitie. Numai cateva specimene sunt prezentate in galeria foto, cele mai multe neavand nici macar o fotografie disponibila pe Internet. Daca vor disparea, frumusetea lor nu va ramane in amintire mai mult decat sub forma unui nume fara trup.

GALERIE FOTO:

Speyeria zerene hippolyta

Icaricia icarioides fenderi

Ornithoptera alexandrae sau Aripa Reginei Alexandra - cel mai mare fluture din lume