Home » Revista Descopera » Editorial » Himere si delicii

Himere si delicii

Publicat: 31.08.2007
Exista un prim pas chiar si in calatoria pana la capatul Universului - Lao-Tzu

Din timpuri imemoriale, oamenii au contemplat magnificul ocean cosmic ce se revarsa ciclic, seara de seara, pe bolta cereasca. In urma cu mii de ani, primii astronomi au observat puncte de lumina care pareau sa se strecoare printre stele, miscandu-se in ritmul lent, atunci nestiut, al revolutiei planetelor. Au numit aceste puncte planete, adica ratacitori, si le-au botezat cu nume de zei: Jupiter, Marte, Mercur, Venus si Saturn. Apoi, stiinta deja inmugurita in Antichitate a inflorit pe deplin in vremea Renasterii, cand au fost descoperite legile fizice fundamentale care guverneaza galaxia si universul.

Tot atunci s-a nascut visul cuceririi spatiale… …un vis care, treptat, a creat, de-a lungul secolelor, un presant orizont de asteptare in mentalul colectiv, hranit si imbogatit de fascinantele proiectii stiintifico-fantastice ale lui Jules Verne, Ray Bradbury, Isaac Asimov sau Frank Herbert. Iar astazi, la aproape jumatate de secol dupa ce satelitul sovietic Sputnik 1 a deschis era spatiala, smulgand visul din taramul himerelor si transformandu-l in realitate, DESCOPERA va invita sa va planificati vacantele pe Luna, Marte sau oriunde va pofteste inima in sistemul solar. Pentru ca, in numai cativa ani, ofertele turismului spatial vor fi nelimitate. Totodata, insa, tinem sa va asiguram ca exista motive intemeiate (stiintific) si delicii suficiente pentru a mai zabovi pe Pamant. Deocamdata va dezvaluim doar o parte dintre acestea: o croaziera exotica prin Cayman, Tahiti sau Bahamas, o expeditie in Patagonia – taramul de gheata si de foc –, o incursiune printre cei mai feroce pradatori sau o plimbare (extrema) pe crestele celor mai naravase valuri.