Home » Știință » Avertismentul unui laureat Nobel: ”Jucăm ruleta rusească, consecinţele vor fi catastrofale”

Publicat: 08.03.2015
În contextul în care va continua actuala tendinţă a emisiilor de gaz cu efect de seră există o probabilitate de 1-5 ca temperatura Pământului să crească cu cinci sau şase grade în următorii ani, este avertismentul lansat zilele trecute de mexicanul Mario Molina, laureat al Premiului Nobel pentru Chimie în 1995.

„Jucăm ruleta rusească cu singura planetă pe care o avem”, iar dacă temperatura creşte la acest nivel, „fapt ce nu s-a întâmplat în milioane de ani”, consecinţele vor fi catastrofale, a avertizat profesorul în vârstă de 71 de ani la un curs susţinut la Facultatea de Chimie de la Universitatea Naţional Autonomă din Mexic (UNAM).

Potrivit acestuia, într-o asemenea situaţie, nu va dispărea omenirea, însă „civilizaţia şi societatea aşa cum o cunoaştem, da”. Acest lucru presupune nu doar costuri economice, ci are şi implicaţii etice şi morale. „Nu putem lăsa generaţiilor viitoare o planetă în care să fie mai greu să existe o calitate a vieţii aşa cum o avem astăzi”, a declarat Mario Molina.

Mario Molina

În opinia cercetătorului, problema este globală, având în vedere că societăţile emit gaze care schimbă compoziţia chimică a atmosferei şi care duc la modificarea climei. În acest context,, el a lansat un apel pentru o schimbare încă de acum a direcţiei.

Protocolul de la Montreal, care a intrat în vigoare din 1989 şi care prevede stabilirea de obiective privind reducerea producţiei de substanţe ce afectează stratul de ozon, „demonstrează că omenirea se poate pune de acord pentru a rezolva probleme globale”, a reamintit Molina.

Sursa: Fox News