Home » Știință » O tulpină modificată a virusului care cauzează herpes poate fi folosită în tratarea cancerului de piele

Publicat: 27.05.2015
O tulpină modificată genetic a virusului care cauzează herpes a generat rezultate promiţătoare în tratarea cancerului de piele, potrivit unui studiu realizat recent de o echipă internaţională de oameni de ştiinţă, informează bbc.com.

Această tulpină modificată a virusului nu este dăunătoare pentru celulele sănătoase din organism, însă, atunci când este injectată în tumori, reuşeşte să se multiplice şi să elibereze anumite substanţe care luptă eficient împotriva cancerului.

Potrivit rezultatelor acestui studiu clinic, publicat în Journal of Clinical Oncology, noua terapie are potenţialul de a prelungi cu mai mulţi ani speranţa de viaţă a pacienţilor diagnosticaţi cu melanom.

Tratamentul nu a fost deocamdată omologat.

Terapii autoimune similare împotriva melanomului sunt deja disponibile în Statele Unite şi în Europa, însă autorii acestui studiu consideră că noul tratament, denumit T-Vec, ar putea deveni în viitorul apropiat o terapie suplimentară extrem de folositoare.

T-Vec reprezintă, de asemenea, primul tratament contra melanomului care utilizează un virus.

Testele preliminare au fost efectuate pe un eşantion alcătuit din 436 de pacienţi din 64 de centre medicale din Statele Unite, Marea Britanie, Canada şi Africa de Sud care erau diagnosticaţi cu melanom inoperabil.

Potrivit cercetătorului Kevin Harrington, profesor la Institute of Cancer Research din Londra, coordonatorul secţiunii britanice a acestui studiu, tulpina modificată genetic a virusului care cauzează herpes s-a dovedit a fi extrem de eficientă împotriva cancerului de piele, întrucât acţionează pe două căi împotriva tumorilor: T-Vec distruge în mod direct celulele canceroase şi semnalizează şi conduce celulele sistemului imunitar împotriva celulelor canceroase.

La începutul acestui an, un medicament folosit în imunoterapie, pembrolizumab, a devenit primul tratament aprobat printr-o procedură urgentată în Marea Britanie pentru pacienţii cu melanom în stare avansată, în urma unei decizii a guvernului britanic.

Melanomul ocupă locul al şaselea în topul celor mai frecvente tipuri de cancer din Marea Britanie şi ucide peste 2.000 de persoane în această ţară în fiecare an.

Arsurile de la nivelul pielii, cauzate de acţiunea dăunătoare a razelor ultraviolete, sporesc riscul de apariţie a acestui tip de cancer.