Prima pagină Stiinta

Femeia care poate mirosi boala Parkinson: Descoperirea întâmplătoare care uimeşte cercetătorii - FOTO

Redactia Descopera.ro | 10.23.2015 | ● Vizualizări: 2781
Femeia care poate mirosi boala Parkinson. Descoperirea întâmplătoare care uimeşte cercetătorii (Imagine: captura video)     parkinson,femeie,miros,boala + zoom

O femeie din Scoţia ar putea revoluţiona modul în care este diagnosticată boala Parkinson, după ce oamenii de ştiinţă au confirmat că aceasta poate identifica această maladie prin intermediul mirosului.

Totul a început când soţul lui Joy Milne a fost diagnosticat cu Parkinson la vârsta de 45 de ani. Bărbatul lucrase ca anestezist şi a murit în luna iunie a acestui an, la vârsta de 65 de ani, relatează BBC

Joy Milne a observat însă că ceva s-a schimbat la partenerul ei cu mult înainte ca el să fie diagnosticat,  mai precis cu şase ani înainte. "Modul în care mirosea s-a schimbat şi părea greu de descris. Nu s-a întâmplat dintr-o dată, a fost foarte subtil - avea un miros care semăna cu cel de mosc", a declarat femeia.

Joy a făcut legătura dintre acest amănunt şi boala de care a suferit soţul ei după ce s-a înscris într-o fundaţie destinată ajutorării celor diagnosticaţi cu Parkinson din Marea Britanie, unde a cunoscut oameni cu acelaşi miros specific.

Într-una dintre discuţiile de la centru a menţionat acest lucru oamenilor de ştiinţă, iar aceştia au fost intrigaţi. La scurt timp după, Universitatea Edinburgh a decis să o testeze şi rezultatele au fost surprinzător de precise.

Doctorul Tilo Kunath, care lucrează ca cercetător în domeniul Parkinson la şcoala de ştiinte biologice de la Universitatea Edinburgh, a fost unul dintre primii oameni de ştiinţă cu care Joy a vorbit.

Citeşte continuarea în mediafax.ro.