Home » Știință » Oamenii de ştiinţă au descoperit semnalul care spune spune exact când o femeie este pregătită să nască

Publicat: 28.10.2015
Cerectătorii de la Facultatea de Medicină din cadrul Universităţii din Texas (UTMB) au demonstrat că există un semn chimic care îi arată medicului că femeia este pregătită să intre în sala pentru naştere.
Aceştia au descoperit semnalul celular din lichidul amniotic din jurul fătului, care se acumulează atunci când o femeie este pregătită de naştere.

Savanţii declară că acest semnal ar putea crea un “sistem de avertizare timpurie” pentru femeile care au un risc înalt de naştere prematură.

“Iniţierea procesului de naştere este unul extrem de complex. Mai multe sisteme din organismul feminin menţin sarcina printr-un echilibru delicat, modificarea acestui echilibru înseamnă începerea travaliului”, afirmă autorul principal al studiului, Ramkumar Menon, profesor asistent la UTMB în departamentul de Obstetrică şi Ginecologie.

Echipa de la Universitatea din Texas este orientată spre investigarea revigorării telomerilor, care sunt parte a ADN-ului ce protejează informaţiile genetice în timpul diviziunii celulare. Aceşti telomeri se scurtează cu fiecare diviziune a celulei, proces care limitează abilitatea lor de a verifica că celulele noi sunt identice cu celula mamă.

Acest proces de scurtare al telomerilor este legat de schimbările din organismul uman în timpul îmbătrânirii. De-a lungul timpului, telomerii se scurtează atât de mult, încât celula nu mai poate să se dividă, iar telomerii devin “prea vechi”.

“Noi am ajuns la ideea că fragmentele telomerilor bătrâni din lichidul amniotic din jurul fătului sunt legate cumva cu travaliul. Cum se ştie, telomerii se scurtează şi în timp ce sarcina progresează”, afirmă savantul Ramkumar Menon.