Home » Știință » Astronomii au identificat cea mai apropiată planetă locuibilă din afara sistemului solar – VIDEO

Publicat: 17.12.2015
Corpul ceresc se află la o distanţă de 14 ani-lumină faţă de Terra

Astronomii australieni au descoperit cea mai apropiată planetă locuibilă din afara sistemului solar. Aceasta se află la o distanţă de 14 ani-lumină faţă de Pământ. Corpul ceresc are o masă de patru ori mai mare decât cea a Terrei şi a fost detectată în apropierea stelei Wolf 1061.

Planeta, denumită Wolf 1061c, a fost descoperită împreună cu alte două planete, care realizează orbite complete în jurul stelei principale o dată la 5, 18, respectiv 67 de zile. Masele planetelor sunt de 1,4, 1,3 şi 5,2 mai mari decât cea a Pământului.

Cercetătorii din cadrul Universităţii din New South Wales, Australia, au făcut descoperirea pe baza analizelor realizate cu ajutorul spectrografului HARPS. Acesta este amplasat în cadrul Observatorului Sud-European din La Silla, Chile.

„Echipa noastră a dezvoltat o nouă tehnică, prin intermediul căreia am putut obţine informaţii complexe despre corpul ceresc Wolf 1061. Tehnica de ultimă generaţie a fost folosită pentru a construi spectrograful HARPS, cu ajutorul căruia am identificat cele trei planete ce orbitează în jurul stelei principale”, a declarat Chris Tinney, profesor în cadrul Universităţii din New South Wales.

Până acum, astronomii au identificat numeroase planete asemănătoare cu Terra, multe dintre ele în interiorul galaxiei noastre. Cu toate acestea, planetele locuibile se află la sute, poate chiar mii de ani-lumină faţă de Pământ.

Sursa:sciencedaily.com