Home » Știință » Cercetătorii au descoperit un nou mod de a diferenţia celulele canceroase

Cercetătorii au descoperit un nou mod de a diferenţia celulele canceroase

Publicat: 07.01.2016
Detectarea fiecărei celule canceroase dintr-o tumoare este cel mai eficient mod de a împiedica reapariţia cancerului.

Oamenii de ştiinţă spun acum că pot identifica aceste celule, luminându-le.

Există un mod general prin care medicii încearcă să înlăture o tumoare. Ei încep cu o operaţie prin care taie cât de mult pot din ea, urmată de radiaţie şi chimioterapie pentru a elimina celulele canceroase rămase în urma operaţiei, însă găsirea acelor celule, care de multe ori se află şi în ţesutul sănătos, reprezintă o provocare.

Acesta este motivul pentru care cercetătorii de la Duke University Medical Center, Massachusetts General Hospital şi Massachusetts Institute of Technology au creat o sondă care poate găsi, se poate lipi şi poate lumina acele celule canceroase rămase neextirpate. Această tehnică ar putea nu doar să facă operţiile mai eficiente, ci şi să ajute medicii să folosească radioterapia doar în parţile tumorii unde au rămas celule canceroase.

Într-un studiu din publicaţia medicală „Science Translational Medicine”, oamenii de ştiinţă descriu o condă numită LUM015 pe care au injectat-o în zone din care chirurgii au extirpat tumori atât de la şoareci, cât şi de la oameni, şi au descoperit că tehnica este sigură şi posibil eficientă în detectarea cancerului.

Un aspect care trebuie îmbunătăţit este eficienţa cu care LUM015 reuşeşte să se lipească de celule. În cazul şoarecilor, procentul a fost de doar 20%. O altă întrebare ar fi dacă sonda se ataşează doar de celule uşor accesibile sau dacă reuşeşte să pătrundă şi în locuri mai greu accesibile.

Echipa de cercetători continuă să efectueze studii pentru a îmbunătăţi tehnica, iar dacă aceste studii continuă să arate beneficiile LUM015, tehnica ar putea fi folosită nu doar pentru găsirea celulelor canceroare sămase în urma operaţiei, ci şi pentru detectarea şi diagnoticarea cancerului.