Home » Știință » De ce au nevoie femeile să doarmă mai mult decât bărbaţii – VIDEO

De ce au nevoie femeile să doarmă mai mult decât bărbaţii – VIDEO

Publicat: 02.02.2016
Un studiu realizat recent de cercetătorii de la Universitatea Duke din Carolina de Nord a ajuns la concluzia că, spre deosebire de bărbaţi, femeile au nevoie de mai mult somn, pentru că ele se pot confrunta cu mult mai multe probleme fizice şi psihice dacă nu au o rutină adecvată de odihnă.
Oamenii de ştiinţă arată că dacă nu reuşesc să doarmă suficient, femeile riscă să se îmbolnăvească de inimă, depresie sau pot să ajungă chiar la dereglări psihice.

Studiul realizat de doctorul în psihologie clinică Michael Breus a analizat diferenţele dintre bărbaţi şi femei în relaţie cu nevoia de somn, apreciind comportamentul lor atunci când nu s-au odihnit suficient. Potrivit lui Breus, experimentul a indicat diferenţe de manifestare între cele două genuri.

„Am descoperit faptul că femeile se confruntă într-o mai mare măsură cu depresia, furia şi că sunt mult mai ostile pe perioada dimineţii, în comparaţie cu bărbaţii”, este concluzia la care a ajuns Breus, alături de ceilalţi cercetători de la Universitatea Duke, în cadrul studiului.

Oamenii de ştiinţă au ajuns la concluzia că femeile îşi folosesc creierul mai mult decât bărbaţii, motiv pentru care ele nici nu se pot odihni prea bine.

„Una dintre funcţiile somnului este să permită creierului să se refacă după ziua precedentă. În timpul unui somn profund, cortexul – acea parte a creierului responsabilă cu gândirea, memoria, limnajul şi alte funcţii cognitive, se dezactivează şi intră într-un stadiu de recuperare”, explică Jim Horne, expert în cadrul Centrului de Cercetare a Somnului de la Universitatea Loughborough din Anglia, într-un articol publicat în The Australian.

Citeşte mai mult în Gândul!

Vă mai recomandăm şi aceste articole: