Home » Știință » Două nuanţe uimitoare pe care puţini oameni le pot vedea

Două nuanţe uimitoare pe care puţini oameni le pot vedea

Publicat: 14.02.2016
Neputinţa noastră de a vedea aceste două nuanţe este determinată de modul în care creierul şi ochii noştri percep culorile.

Creierul nostru nu-şi poate imagina nuanţa „roşu-verzui” sau pe cea „albastru-gălbui”, susţin oamenii de ştiinţă.

Şi nu e vorba de culoarea maro rezultată din amestectul primelor două, sau de culoarea verde, obţinută din amestecul ultimelor două, ci de o culoare care chiar poate să fie şi roşiatică şi verde în acelaşi timp, ori albastră şi galbenă în acelaşi timp.

Culoarea roşie activează anumite celule din retină, iar această activitate a lor „spune” creierului că noi privim un obiect roşu.

Aceleaşi celule sunt inhibate de culoarea verde, iar lipsa de activitate a acestora transmite creierului că privim un obiect verde. Practic, este aproape imposibil pentru creierul nostru să perceapă şi roşul şi verdele simultan.

La fel se întâmplă şi cu albastru şi galben. „Aproape” imposibil, întrucât o echipă de cercetători a efectuat un studiu prin care a demonstrat că unii oameni pot vedea nuanţele roşu-vezui şi albastru-gălbui.

Participanţilor la studiu li s-au arătat culorile roşu şi verde, respectiv albastru şi gablen, puse una lângă alta pe nişte planşe. Privind mult timp la ele, oamenii au spus că linia care le separă părea, la un moment dat, că se transformă exact în cele două nuanţe.