Home » Știință » Cercetătorii de la MIT au dezvoltat cele mai subţiri celule solare POSIBILE. FOTO+VIDEO

Publicat: 01.03.2016
O echipă de oameni de ştiinţă de la Massachusetts Institute of Technology este posibil să fi descoperit cele mai subţiri şi uşoare celule solare din lume.
Cercetătorii de la MIT au folosit o metodă nouă de fabricaţie pentru a se asigura că celulele create sunt cât mai subţiri şi uşoare.

De obicei, celulele solare sunt create din straturi fotovoltaice, fabricate separat, şi un substrat de sticlă sau plastic, dar în această metodă nouă şi neobişnuită, cercetătorii au creat simultan celulele, substratul şi învelişul protector.

Acest lucru îmbunătăţeşte performanţa, permiţând în acelaşi timp şi o flexibilitate deosebită în ce priveşte materialele care urmează să fie utilizate pentru aceste celulele. În plus, raportul putere-greutate este neobişnuit de mare, permiţând aplicaţiilor să obţină o mai mare putere, fără a fi nevoie să compenseze cu greutate.

Produsul final, care reprezintă un substrat de parilenă şi de acoperire şi o componentă de dibutilftalat pentru absorbţia luminii, este de numai 1/50 la fel de gros ca un fir de păr.

Pentru a demonstra acest lucru, cercetătorii au instalat celule solare pe partea de sus a unui balon de săpun.

Autorul studiului, Joel Jean, a subliniat, în declaraţia de presă de la MIT, că dacă cineva ar fi respirat prea tare l-ar  fi „putut sufla departe.”

Cercetătorii speră să utilizeze acest concept de celule solare într-o demonstraţie reală şi nu doar în cadrul unui experiment de laborator şi, în cele din urmă, să-l dezvolte în producţie.

Un alt cercetător, Vladimir Bulovic, consideră că această intenţie poate dura mult timp şi efort până la realizare.