Home » Știință » Un grup de cercetători sud-africani a făcut o descoperire INEDITĂ într-o regiune îndepărtată din Univers

Publicat: 16.04.2016
Rezultatul a fost obţinut după mai bine de trei ani de observaţii.

Pentru prima dată, astronomii au identificat în Univers o zonă în care câteva găuri negre supermasive se rotesc în sincron. Drept rezultat al acestui proces, ele propulsează, în aceeaşi direcţie, unde radio extrem de puternice. Oamenii de ştiinţă susţin că acest fenomen ar putea fi rezultatul fluctuaţiilor masei primordiale formate în primele fază de existenţă a Universului.

O echipă de cercetători, condusă de astronomul Andrew Russ Taylor (Institute for Data Intensive Astronomy, Africa de Sud), încerca, de fapt, să descopere cele mai slabe surse de unde radio din Univers. În acest sens, ei au folosit datele obţinute pe parcursul ultimilor trei ani cu ajutorul dispozitivului Giant Metrewave Radio Telescope (GMRT), amplasat în apropierea oraşului indian Pune.

Analizând rezultatele primite, specialiştii au observat că într-o regiune îndepărtată din Univers, denumită ELAIS, există găuri negre supermasive care se rotesc în sincron şi propagă în jurul lor unde radio extrem de puternice.

Oamenii de ştiinţă susţin că, deocamdată, nu pot explica acest fenomen, însă iau în calcul mai multe ipoteze. Una dintre acestea se referă la faptul că găurile negre supermasive au acest comportament deoarece se află sub influenţa unor câmpuri magnetice foarte puternice. Un alt motiv, susţin cercetătorii, este cel al activităţii corzilor cosmice, fâşii ipotetice considerate că stau la graniţele dintre regiunile spaţiului cosmic.

Deşi nu au reuşit să dezlege acest mister, astronomii susţin că rezultatele pe care le-au obţinut până în acest moment îi vor ajuta, totuşi, să cunoască mult mai multe informaţii legate de activitatea găurilor negre supermasive. Speranţele oamenilor de ştiinţă sunt cu atât mai mari cu cât, în curând, urmează să fie finalizată construcţia lui MeerKAT, cel mai puternic telescop cu unde radio creat vreodată.

Vă mai recomandăm şi: Astronomii americani susţin că pot descoperi forme de viaţă extraterestră