Home » Știință » Sistemul care va opri inteligenţa artificială dacă devine periculoasă

Sistemul care va opri inteligenţa artificială dacă devine periculoasă

Publicat: 07.06.2016
Printre cei care au avertizat în legătură cu pericoul reprezentat de inteligenţa artificială se numără miliardarii Elon Musk şi Bill Gates, dar şi astrofizicianul Stephen Hawking

Google lucrează la un sistem prin care să poată opri roboţii bazaţi pe inteligenţă artificială în cazul în care aceştia devin periculoşi sau încearcă să preia controlul, scrie Go4it.

Elon Musk a sugerat recent că cel mai mult este îngrijorat de avansurile făcute de Google pe segmentul de inteligenţă artificială.

Compania americană a publicat o lucrare în care spune ce face echipa din spatele supercomputerului său Deep Mind pentru a se asigura că oamenii nu sunt exterminaţi de roboţi în viitor. Cercetătorii dezvoltă un sistem care îi va împiedica pe roboţi să se opună unei comenzi date de oameni – de exemplu oprirea lansării unei rachete nucleare.

Elon Musk, co-fondatorul Tesla Motors şi fondatorul Space X, a declarat că inteligenţa artificială este mai periculoasă decât bombele nucleare.

„Trebuie să fim foarte atenţi cu inteligenţa artificială, deoarece este mai periculoasă decât bombele nucleare”, a scris el pe Twitter.

Nu este prima dată când Musk atrage atenţia asupra pericolului reprezentat de inteligenţa artificială. Într-un interviu acordat CNBC, el a dat ca exemplu seria de filme „Terminator” care arată unde se poate ajunge dacă nu avem grijă. În acest univers SF, inteligenţa artificială Skynet preia controlul planetei cu ajutorul roboţilor.

Musk nu este împotriva dezvoltării acestei tehnologii, ci spune că trebuie folosită cu mare grijă.

Ray Kurzweil, expert Google, spune că nu avem de ce să ne temem.

„Oamenii biologici nu trebuie să se teamă de inteligenţa artificială, deoarece ei se vor îmbunătăţi prin folosirea inteligenţei artificiale”, a declarat acesta.

Sursa: Go4it