Home » Știință » Călătoria astronautului Tim Peake înapoi pe Terra. LIVE STREAM

Călătoria astronautului Tim Peake înapoi pe Terra. LIVE STREAM

Publicat: 18.06.2016
Astronautul britanic Tim Peake se întoarce acasă după şase luni pe care le-a petrecut cu succes în spaţiu, timp în care a luat parte la mai mult de 250 de experimente.

Capsula Soyuz a lui Peake s-a desprins de Staţia Spaţială Internaţională, iar procesul prin care astronautul pregăteşte întoarcerea pe Pământ a început deja. Pentru Tim Peake, acesta este sfârşitul unei misiuni istorice care i-a adus un titlu onorific din partea Reginei Elisabeta a IIa pentru „servicii extraordinare aduse naţiunii dincolo de planeta noastră”.

În ultimele şase luni, fostul pilot britanic de elicopter în vârstă de 44 de ani a luat parte la mai mult de 250 de experimente, a avut activităţi în zone deschise, în afara Staţiei Spaţiale Internaţionale, a participat, din cosmos, la maratonul Londrei, pe banda de alergat, şi a inspirat peste un milion de copii.

Capsula spaţială a lui Peake ar fi trebuit să se paraşuteze într-un spaţiu izolat din zona stepei kazahstaneze, în jurul orei 10:15, ora Regatului Unit. Mai întâi, însă, capsula ar fi trebuit să facă o „călătorie cu obstacole” prin atmosferă cu o viteză ameţitoare, având la bord alte două persoane: pe colonelul Tim Kopra, un astronaut NASA, şi pe Yuri Malenchenko, un cosmonaut rus.

Puţin după ora 3 dimineaţa, ora Marii Britanii, cei trei au părăsit Staţia Spaţială Internaţională şi s-au îmbarcat pe nava spaţială Soyuz TMA-19M care i-a şi adus pe orbită pe 15 decembrie.

Închiderea trapei de legătură între ISS şi nava spaţială, 34 de minute mai târziu, a marcat finalul oficial al expediţiei 47 realizate de Staţia Spaţială Internaţională şi al misiunii Principia a lui Peake.

Dispozitivele de blocare de andocare au fost desfăcute câteva ore mai târziu, înainte ca Soyuz să fie propulsată de arcuri, apoi au fost fabricate câteva explozii de rachete, pentru a ajunge la o distanţă suficient de mare faţă de ISS înainte să înceapă principala parte a coborârii sale.

Doar secţiunea mediană a Soyuz, modulul proiectat special să reziste coborârii, ajunge pe Terra intact şi protejează pasagerii, care trebuie să stea unul lângă celălalt în scaune speciale anti-şoc. Celelale elemente sunt îndepărtate pe parcurs, ard sau se descompun în atmosferă.

Sursa: gandul.info