Home » Știință » O celebră teorie emisă de Albert Einstein a fost folosită, pentru prima dată, pentru a descrie Universul – FOTO

Publicat: 28.06.2016
Reuşita este un prim pas în demonstrarea eficienţiei ipotezei lui Einstein pentru studierea spaţiului cosmic.

Două echipe de cercetători au început să construiască, pentru prima dată, un model al Universului folosind celebra Teorie Generală a Relativităţii emisă de Albert Einstein, în anul 1915. Oamenii de ştiinţă au creat în mod independent doi algoritmi, care urmează să fie folosiţi pentru a crea cea mai precisă hartă a spaţiului cosmic.

Ipoteza formulată de Einstein rămâne, până în momentul de faţă, cea mai bună teorie legată de existenţa gravitaţiei, ea fiind folosită de nenumărate ori cu succes pentru a descrie fenomene care au loc în interiorul Sistemului Solar. Cu toate acestea, ecuaţiile folosite pentru a aplica ideea celebrului fizician sunt extrem de complexe, motiv pentru care ipoteza a fost simplificată de fiecare dată când a fost utilizată pentru a studia macrocosmosul.

Cele două sisteme inventate de cercetătorii europeni şi americani sunt primele care urmează să fie folosite pentru a aplica Teoria Generală a Relativităţii în cazul studierii efectelor evoluţiei materiei în unele regiuni ale Universului şi a lipsei acesteia în alte zone ale spaţiului cosmic.

Una dintre echipe a fost formată din cercetători americani (Case Western Reserve University şi Kenyon College, Ohio), iar cealaltă din savanţii Marco Bruni (Institute of Cosmology and Gravitation, Portsmouth) şi Eloisa Bentivegna (Università degli Studi di Catania). Ambele grupuri de fizicieni au încercat să afle dacă structurile de mici dimensiuni din Univers pot produce efecte la scară mare.

Reprezentarea galaxiilor în spaţiu-timp realizată de cercetătorii americani (Foto:sciencedaily.com/James Mertens)

Rezultatele oamenilor de ştiinţă au fost pozitive, însă spun că efectele pe care le-au observat sunt estimative şi că ele trebuie verificate cu foarte mare atenţie. Cercetătorii sunt de părere că vor obţine concluzii mult mai precise după ce vor folosi simulări computerizate.

,,Nimeni nu a mai prezentat complexitatea acestei probleme până acum. Articolele pe care le-am publicat sunt foarte importante, deoarece ele reprezintă un prim pas în demonstrarea aplicării Teoriei Generale a Relativităţii pentru a descrie Universul, fără a întâmpina neclarităţi legate de simetrie sau precizie. În spaţiul cosmic nu există asemenea erori, pe care nici noi nu ar trebui să le facem”, susţine unul dintre membrii echipei americane de cercetare, profesorul Glenn Starkman.

Ambele grupuri de specialişti au creat, în mod independent, algoritmi folosind aşa-numitele ,,Ecuaţii ale lui Einstein”. Acestea descriu legăturile dintre conţinutul de materie existent în Univers şi curba spaţiu-timp în diferite locuri şi momente din istoria spaţiului cosmic. Comparând rezultatele noilor simulări cu cele ale modelelor simple folosite în trecut, savanţii au aflat că aproximările făcute până acum nu mai sunt valabile.

Sursa: sciencedaily.com